Uteduschen Mora Armatur by Inredningsrör vinner ELLE Decoration Swedish Design Award

När inredningsmagasinet ELLE Decoration summerade och hyllade det gångna årets bästa svenska design fick Mora Armatur ta emot pris. Uteduschen Mora Armatur by Inredningsrör utsågs till Årets badrumsprodukt under ELLE Decoration Swedish Design Award.

ELLE Decoration Swedish Design Awards 2019 gick av stapeln under måndagskvällen i Stockholm. Galan arrangeras årligen i syfte att hylla framstående svensk design och kora vinnarna i ett antal kategorier. I kategorin Årets badrumsprodukt blev uteduschen Mora Armatur by Inredningsrör vinnaren. Duschen är ett samarbete mellan det klassiska kranföretaget från Mora och den lokala designern Johan Lindberg, med företaget Inredningsrör.

Vi är så stolta, glada och ödmjuka inför utmärkelsen! Det är otroligt kul och spännande att få samarbeta med Johan och införliva hans design och filosofi i vårt sortiment. Liksom vi har han ett självklart fokus på kombinationen av form, funktion och kvalitet, vilket verkligen går igen i duschen. Att samarbetet nu också får det här erkännandet och att designen prisas är fantastiskt, säger Malou Carlsson, marknadschef på Mora Armatur.

Den handtillverkade uteduschen är tillverkad av sammanfogade rördelar, vilket skapar en unik rå och industriell känsla.

Det är oerhört roligt att något man skapat själv får sådan uppmärksamhet. Det betyder väldigt mycket, en utmärkelse som den här stärker verkligen varumärket. Det var en stor överraskning och kom verkligen som en chock. Det känns fantastiskt! Samarbetet med Mora Armatur är väldigt smidigt, det har varit både spännande och roligt sedan första dagen, säger Johan Lindberg på Inredningsrör.

Juryns motivering lyder:

Den enklaste lösningen, men gjord med finess – en dusch för sommarens varmaste dagar.

Om Mora Armatur by Inredningsrör

Den handtillverkade uteduschen Mora Armatur by Inredningsrör är resultatet av ett samarbete mellan Mora Armatur och den lokala designern Johan Lindberg och hans företag Inredningsrör.

Uteduschen finns i två varianter. Dels en väggfast modell som snabbt skruvas upp på lämplig vägg, stolpe eller träd. Dels en fristående modell som lätt trycks ner i marken med hjälp av fotens stabila spjut, vilket också gör att duschen kan flyttas runt i trädgården. Båda modellerna får vatten från en vanlig vattenslang, genom att slangen enkelt knäpps på duschen via den befintliga standardiserade slangkopplingen.

Uteduschen Mora Armatur by Inredningsrör finns till försäljning online via www.moraarmatur.se.

Rek.priser:

Väggfast modell: 4795 SEK.
Fristående modell: 4995 SEK