Ny CFO i FM Mattsson Mora Group utsedd

Martin Gallacher tillträder tjänsten som ekonomi-och finansdirektör, CFO, i FM Mattsson Mora Group. Han har gedigen internationell erfarenhet från revision och företagsaffärer framförallt inom Grant Thornton och kommer närmast från en roll som CFO på Morakniv. Martin kommer att ingå i koncernledningen och tillträder senast den 10 februari 2018.

"Med Martin Gallacher som ny CFO i bolaget får vi in internationell kompetens inom företagsaffärer i kombination med strategisk ekonomistyrning. Martin har huvudsakligen varit verksam i Storbritannien, där han är född, men är sedan flera år tillbaka väl förankrad här i Mora. Jag är således mycket glad att Martin valt att ansluta till vårt team och har stora förväntningar på vad hans person och kunskap kan bidra med för att utveckla FM Mattsson Mora Group", säger Fredrik Skarp, VD, FM Mattsson Mora Group.

Martin Gallacher kommer närmast från en position som CFO på Morakniv AB. Dessförinnan har han haft flera positioner inom avdelningen för företagsaffärer, Corporate Finance, samt revision på Grant Thornton i Bristol. Martin Gallacher tillträder sin tjänst senast den 10 februari 2018. Han efterträder då nuvarande CFO Anna-Carin Bjelkeby, som meddelat att hon kommer gå vidare till uppdrag utanför koncernen.

”Det ska bli väldigt roligt att ansluta till teamet på FM Mattsson Mora Group. Jag ser många likheter med Morakniv där vi har tagit ett klassiskt svenskt varumärke ut i världen medan vi utvecklat kvalitet, service, sortiment, lönsamhet och arbetsmiljön. Jag ser fram emot en ny framgångsrik resa med ett ännu mer etablerat varumärke från Mora”, säger Martin Gallacher.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Fredrik Skarp, Verkställande direktör, telefon: +46 70 541 55 41
Patrik Linzenbold, IR-chef, telefon: +46 708 25 26 30

FM Mattsson Mora Group bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar under de starka och väletablerade varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur och Damixa. Norden är koncernens huvudmarknad. Koncernen omsätter över 1 miljard kronor och har över 550 anställda. Bolagets B-aktie är sedan den 10 april 2017 noterad på Nasdaq Stockholm.