Mora Armatur lanserar unik utedusch i nytt designsamarbete

Lagom till sommarens uteliv lanserar Mora Armatur en utedusch i ett nytt samarbete med den lokala designern Johan Lindberg. Duschen kopplas enkelt ihop med trädgårdens vattenslang och är därmed direkt redo att användas under sommarens förhoppningsvis varma dagar.

Den handtillverkade uteduschen är resultatet av ett samarbete mellan Mora Armatur och den lokala designern Johan Lindberg och hans företag Inredningsrör. Deras karaktäristiska industriella stil, där unik inredning skapas av rördelar, går tydligt igen i den nya uteduschen.

Uteduschen finns i två varianter. Dels en väggfast modell som snabbt skruvas upp på lämplig vägg, stolpe eller träd. Dels en fristående modell som lätt trycks ner i marken med hjälp av fotens stabila spjut, vilket också gör att duschen kan flyttas runt i trädgården.

Båda modellerna får vatten från en vanlig vattenslang, genom att slangen enkelt knäpps på duschen via den befintliga standardiserade slangkopplingen.

Det är otroligt kul och spännande att få samarbeta med Johan och införliva hans design och filosofi i vårt sortiment. Liksom vi har han ett självklart fokus på kombinationen av form, funktion och kvalitet, vilket verkligen går igen i duschen. Den är enkel att montera och använda, samtidigt som både det gedigna hantverket och den unika estetiken finns där. En utedusch har stått på vår önskelista under lång tid och därför är vi extra glada att äntligen kunna presentera den här duschen, säger Marina Thors Morell, produktchef på Mora Armatur.

– Samarbetet med Mora Armatur känns mycket spännande! Det är väldigt rolig att jobba med ett så välkänt varumärke och att träffa människorna bakom det. Med duschen vill jag skapa något unikt och annorlunda. Där designen förmedlar en rå och industriell känsla som drar blickarna till sig, säger Johan Lindberg, designer och ägare av Inredningsrör.

Uteduschen Mora Armatur by Inredningsrör finns till försäljning online via www.moraarmatur.se från 2 juli 2018.

Rek.priser:
Väggfast modell: 4795 SEK.
Fristående modell: 4995 SEK