Damixa Rowan Pro ger restaurangkänsla i hemmaköket

Rowanserien är en av Damixas bredaste produktserier i standard- och ekonomisegmentet. Under åren har serien breddats med blandare för speciella ändamål. Nu lanseras Rowan Pro som är en köksblandare med löstagbart munstycke, vilket för tankarna till ett restaurangkök. Rowan Pro är en lite lägre köksblandare med utdragbart munstycke som gör det lättare att komma åt och spola ur hela diskhon och större kärl, vilket ständigt efterfrågas.

Damixa Rowan Pro, som finns såväl med som utan diskmaskinsavstängning, har alla de egenskaper som utmärker Rowanserien. Exempel är kallstart som spar både varmvatten och energi, flödesbegränsning som sänker vattenförbrukningen samt en kalkavvisande strålsamlare (Rub-Clean).

Det löstagbara munstycket bygger på en flexibel pexslang som är täckt av en svart silikonslang vilket ger blandaren en karaktäristisk design men också en skön, flexibel känsla. Slangen ersätter den vanliga C-pipen som finns på de flesta blandare. Rowanserien är formgiven av Damixas egna designers i Odense, Danmark.

– En viktig detalj är att Rowan Pro endast är 456 mm hög vilket betyder att den passar under köksskåp som är monterade på standardhöjden 500 mm, säger Ulf Stenfeldt, försäljningschef BTC Sverige.

Rowan Pro finns i butik från och med 20 oktober och rekommenderat pris är 2195 kronor (inkl. moms) för modellen utan diskmaskinsavstäng- ning och 2595 kronor (inkl. moms) för modellen med diskmaskinsavstängning.

För mer information vänligen kontakta:

Malou Carlsson, marknadschef Sverige, FM Mattsson Mora Group, malou.carlsson@fmm-mora.com, 0250-59 64 33

För övriga pressfrågor vänligen kontakta:

Liza Skoglund, ByströmBalodis, liza@bystrombalodis.se, 0723-50 92 22

För högupplösta pressbilder vänligen besök: