Bell – nya blandare med mjuka former

Med utgångspunkt från dansk design och med inspiration av det som på danska kallas ”hygge”, vilket närmast betyder en mysig känsla, har Damixas designers i Odense skapat serien Bell.

Den nya serien Bell från Damixa sticker ut från mängden med sina runda former som ger en mer ombonad karaktär till både kök och badrum.

Serien lanseras komplett med såväl duschsortiment som blandare med en mängd olika pipar, men också, för första gången på ett decennium, en tvågreppsblandare. Det dubbla greppet ger en symmetrisk känsla som tilltalar esteten.

Bell har utvecklats i samarbete med konsumenter – både när det gäller funktionalitet och utseende. Utvecklingsarbetet inleddes redan 2014, då en grupp danska konsumenter bjöds in av Damixa för att diskutera hur framtidens blandare kan se ut och vilka egenskaper den bör ha.

”För att möta konsumenternas önskemål om ett mer naturligt och välkomnande utseende skapade vi en blandare som ger ett mjukare och varmare intryck. Den klockformade designen tilltalade många i gruppen”, säger Jakob Jensen, designer och tekniker på Damixa och formgivaren bakom Bellserien.

Damixa Bell bygger i övrigt på Damixas standardkomponenter vilket tryggar service under lång tid framöver. Kök- och tvättställsblandaren kommer med Damixas X-Changesystem för snabba byten och service. Dessutom har den ett antal miljövänliga, energieffektiva funktioner såsom kallstart och låg vatten- och energiförbrukning.

Bell finns i butik från och med 16 november 2016.

Rekommenderat pris är från 2795 kronor (inkl. moms) för tvättställsblandaren och från 2995 kronor (inkl. moms) för köksblandaren.

För mer information vänligen kontakta:

Malou Carlsson, marknadschef Sverige, FM Mattsson Mora Group,

malou.carlsson@fmm-mora.com, 0250-59 64 33

För övriga pressfrågor vänligen kontakta:

Liza Skoglund, ByströmBalodis, liza@bystrombalodis.se, 0723-50 92 22

För högupplösta pressbilder vänligen besök: