Ändring av antalet aktier och röster i FM Mattsson Mora Group

Under juni månad 2019 har hos Bolagsverket registrerats nyemitterade 442 193 B-aktier. De nyemitterade aktierna är köpeskilling avseende förvärvet av Hot Bath B.V. i linje med pressmeddelanden den 13 och 14 maj 2019. Det totala antalet röster i bolaget uppgår därefter till 32 094 293.

Efter omvandlingen uppgår det totala antalet registrerade aktier i FM Mattsson Mora Group till 13 887 293 varav 2 023 000 är A-aktier och 11 864 293 är B-aktier.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Fredrik Skarp, verkställande direktör, telefon: +46 (0)250-596405.

Martin Gallacher, ekonomi- och finansdirektör, telefon: +46 (0)250-596225.

Denna information är sådan information som FM Mattsson Mora Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående personers försorg, för offentliggörande den 28 juni 2019 kl. 8.00.

FM Mattsson Mora Group bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar under de starka och väletablerade varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur, Damixa och Hotbath. Koncernens vision är att vara kundens första val för blandare i badrum och kök. Verksamheten omsatte 2018 över 1,4 miljard kronor genom sina bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Benelux och Tyskland och hade över 500 anställda (siffrorna har justerats i och med förvärvet av Hotbath i maj 2019). FM Mattsson Mora Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.