Mija Kinning hjälper besökarna att välja kran under Bo & Bygg-mässan

Mora Armatur samarbetar med Mija Kinning, som är ett välkänt namn inom inredningsvärlden. Under Bo & Bygg-mässan kommer hon att finnas i Mora Armaturs monter och guida besökarna att hitta rätt i inredningsdjungeln och bland utbudet av kranar.

Mora Armatur har tillverkat tidlösa kranar av högsta kvalitet sedan 1927. Under Bo & Bygg-mässan i Stockholm kommer företaget att bygga upp en monter som ger en hemma hos-känsla där besökarna kan gå runt och prova, känna och se hur kranarna fungerar och ser ut i en hemma miljö. Ena delen av montern kommer att vara tillägnad Mora Armatur och den andra delen systervarumärket Damixa som har en mer stilren dansk design.

Vad händer i montern 2019
Mija Kinning har lång erfarenhet av inredningsbranschen och förutom att Mija formger själva montern, finns hon på plats under mässan för att sätta extra fokus Mora Armaturs och Damixas nyheter och hur de på bästa sätt blir en del av helheten i hemmet.

– Jag har alltid gillat att skapa miljöer för att verkligen få fram en känsla. Att designa en monter är fantastiskt, för man har alla möjligheter att skapa och även att gå lite utanför gränserna för att locka till inspiration. Kök har alltid legat mig varmt om hjärtat eftersom det är navet i ett hem och kranen blir som ett smycke! Så vad kan vara bättre än att skapa livet runt kranen med Mora Armatur & Damixa. Så kom och träffa mig i montern och prata livet och allt där omkring, säger Mija Kinning.

I år är Eva-Lott Långberg, känd från tv-programmet Sveriges mästerkock, på plats och kommer att servera tilltugg och prata om hur viktig funktionen är när man ska köpa en kran.

– Att ha både Mija och Eva-Lott med oss i montern är guld! Båda har ett unikt öga för färg och form, som jag hoppas att besökarna verkligen passar på att nyttja och ställer sina frågor om hur man ska tänka med inredning i kök och badrum, säger Malou Carlsson som är Marketing Manager på Mora Armatur.

Vi syns på Bo & Bygg-mässan i monter A12:51.

Bo & Bygg-mässan är Nordens största mässa för hemmet och anordnas på Stockholmsmässan i Älvsjö 10-13 oktober. Mora Armatur finns i monter A12:51, tillsammans med systervarumärket Damixa.